Luxe kamperen! …met Floyd… -_-

Vroegah kwam ik nog best vaak bij mijn papa en mama op visite, het liefst een heel weekend, maar sinds ik Floyd in huis opgenomen heb, is dat een beetje anders. Floyd mag niet mee op de logeerkamer (want dat mogen de katten ook niet en dat is dus niet eerlijk tegenover hen… -_- ) en het lijkt niemand erg verstandig Floyd met hun katten in de woonkamer achter te laten. Hem alleen in de tuin laten… nou daar zitten de buren niet op te wachten denk ik zo.
Maar afgelopen weekend belde mijn mama ineens op met een geweldig idee… Als ik nou eens kwam BBQ-en, dan mocht ik wel met Floyd in een tentje in de achtertuin logeren, of zoals m’n vader het noemde; luxe kamperen (kamperen in een tentje, maar met de luxe van douche en toilet in huis). Wel verhip! Dat was nog eens een goed idee!

En zo werd, met behulp van zuslief, de tent in no-time opgezet (nee we zijn het nog niet verleerd) op de meest eervolle plek; naast de containers. We kregen er zelfs een zwarte loper en deurmatje bij… (ow, maar die deurmat kwam blijkbaar pas na de foto…)

Backyard Camping 1

Maar toen kwam er een tweepersoons luchtbed tevoorschijn, waar dus heul veul lucht in moet, met een pomp er bij waarvan de doppies telkens los schoten en die daarom met tape vast zaten, maar die eigenlijk ook niet in het gat van het luchtbed paste dus ook nog eens aan alle kanten vastgehouden moest worden. Bovendien was die pomp vet zwaar, dus ik pompen als een gek… Gelukkig had ik nog steeds diezelfde zuslief te hulp… enne… Floyd ook…

Backyard Camping 2

Oke de tent geïnstalleerd. Terwijl wij lekker aan de barbecue zaten, verkende Floyd de camping – we hoorden wat gerommel en geritsel en zagen de struiken heen en weer zwiepen. Volgens papa was Floyd op zoek naar het zwembad, maar had hij nu de hindernisbaan gevonden – , en leert het principe ‘scheerlijnen’ kennen, waar we smakelijk om hebben gelachen…
Oh aan het eind van de dag was ik zo trots dat Floyd zich zo goed gedragen had. Nu konden we heerlijk slapen in de tent… dacht ik…
Floyd wel, Floyd was binnen no-time in dromenland. En het was ook wel heel knus, maar ik had het veel te warm, het luchtbed liep langzaam leeg en toen kwam ik er ineens achter dat Floyd het hele luchtbed in beslag nam en kreeg ik ‘m nooit opzij. (Geloof me, die hond die weet zich heeeel zwaar te maken wanneer hij moet verplaatsen maar dat niet wil.) Vervolgens werd ik zowat vergast door die hond… My goodness!!! Ik heb mijn vader maar vast een afscheidsberichtje gestuurd, just incase ik niet meer wakker zou worden de volgende ochtend. Tent open, alleen vitrage-hor-ding dicht, en toch uiteindelijk in slaap vallen.
Maar… ’s morgens werd ik alweer veel te vroeg gewekt door een hond die heel blij op mijn handen en voeten aan het kauwen was. Jeuj… -_-
Eindelijk was Floyd weer een beetje rustig en was ik weer weg aan het dommelen, totdat mijn neef de tuin in kwam lopen om iets af te leveren. Floyd moest blijkbaar even bewijzen dat hij een goede waakhond is. Uit het niets begon hij ineens keihard te blaffen, ik schrok me helemaal te pletter, en…ramde gewoon dwars door dat vitrage-hor-ding van de tent heen, om buiten vervolgens hard blaffend tegen mijn neef op te springen en die te laten schrikken…

Backyard Camping 3

Niet te geloven… WAT een hond heb ik ook in huis gehaald… zucht…

Maar het was wel een gezellig weekend! =D
Pap, mam, bedankt voor de gezelligheid! Ow enne… ahum…jullie tent is stuk by the way…