Kijk mama, de aarde draait wel heel snel vandaag!

image

Hihi…this reminds me of something…

Ik was een jaar of vijf of zes en ik stond met mijn electrische lichtblauwe gitaar, waarop ik kon spelen door gekleurde knopjes in te drukken, bij de achterdeur, naast mijn moeder en ik had net geleerd dat de aarde draait.
Ik keek omhoog en zag de wolken heel snel voorbij schuiven en zei tegen mama; ‘Kijk mama, de aarde draait wel heel snel vandaag!’
Mijn mama probeerde mij uit te leggen dat het de wind was die de wolken deed verschuiven en niet het draaien van de aarde. Ik begreep ook wel dat het moeilijk was voor haar te begrijpen, dat het juist andersom was. Dat had ik tenslotte ook altijd gedacht en omdat de aarde zo snel draaide, voelde je dat als wind inderdaad. Maar IK had nu wat geleerd,wat zij nog niet had geleerd, dus IK snapte hoe het zat en mijn mama was gewoon nog een beetje dwaas. Op een dag zou zij het ook snappen…