Het meisje dat met d’r witte jurk het water in zeeg

Noorderzon in Groningen, het zit er alweer op en het blijft het leukste festival van het jaar.
En toevallig valt mijn verjaardag altijd tijdens dit festival.
Terwijl mijn huis versierd was met ballonnen en hele leuke slingers, die mijn zus vanaf Chili had opgestuurd, besloot ik met wat vriendjes mijn verjaardag verder te vieren op Noorderzon, waar het heel gezellig was en ik een geweldige verjaardagshoed kreeg.

B-Day 2013

Vorig jaar was het zo broeierig warm, dat iedereen er raar van werd. En toen ‘Of Monsters and Men’ kwam spelen barstte de gekheid los. Allereerst lag de vijver vol met rubber opblaasbootjes. Die liggen er wel vaker in, maar nu waren het er belachelijk veel. (Ik moet daar even bij zeggen, dat het hoofdpodium aan een vijver staat. Om die vijver heen staat dan het publiek. Een zeer bijzondere setting…)Ik was daar met Anne, een van m’n beste, maar ook mafste vriendinnen, die toevallig vandaag jarig is. En omdat het zo warm was, moest ze perse het water in. Ik vloog dapper achter haar aan naar de waterkant, maar terwijl Anne al lag te poedelen, bleef ik nog even aarzelen. Ging ik nou serieus met mijn witte jurkje dat smerige water in?!
Wacht het verhaal van de mevrouw die we de volgende dag tegen kwamen was veel mooier. Ze vertelde dat ze aan de overkant had gestaan en zo’n mooi tafereel had gezien. Daar zag ze dat halverwege het concert aan de andere kant van het water een meisje met een wit jurkje het water in wilde gaan. Maar het meisje aarzelde even. Iedereen vroeg zich af of dat meisje nou daadwerkelijk die smerige vijver in zou gaan, met dat mooie witte jurkje van d’r… En toen…het zag er zo mooi uit! Ze zeeg het water in en je zag haar jurkje zo langzaam achter haar aan stromen. Dat het hele publiek om haar begon te juichen had ze zelf niet eens door.
En toen zij in het water waren, vloog ineens iedereen het water in! En het publiek ging helemaal los! Er werd gespetterd met water en iedereen zong mee en…en…en het was zo leuk!!!

Dat meisje…dat was ik!!!

Dit was echt mijn filmmoment van 2012…

en zo kwamen we dolgelukkig het water uit (met een grijs jurkje…)

Noorderzon