Walking in the Jungle!

Ik had het geniale idee een wandeling te maken in de regen.
Toen ik in de deuropening stond en die pijpestelen voor mijn neus naar beneden zag storten, leek dat idee ineens lang niet zo geniaal meer.
Ik ging rechtsomkeert weer mijn woonkamer in om daar te broeden op een nieuw geniaal idee.
Maar dat nieuwe geniale idee kwam maar niet. En toen het zonnetje ineens te voorschijn piepte, leek mijn eerste idee toch nog het beste idee.
Maar dan zonder de regen. Met regenlaarzen.

And so I went!
Onder het motto ‘blijf nooit op het verharde pad, dan zie je nog eens wat’ sta ik binnen tien minuten met mijn voeten in het gras en de klavertjes.

TheWalk1TheWalk2

Wanneer ik geheime sporen volg, de bosjes in, kom ik een geheime oversteekplaats tegen.

TheWalk3 TheWalk4

Waarna ik me een weg door de rimboe moet banen, inclusief de muggen, bereklauwen en brandnetels. Ik waan mij in een tropische jungle ver van de bewoonde wereld en ik ben de ontdekkingsreiziger. Heerlijk!
Tot ik plots op een soort van menselijke vuilnisbelt stuit. Kennelijk is deze plek reeds eerder ontdekt. Door iemand die graag eenzaam, maar in gezelschap van de vele muggen, drinkt en z’n geheime veilige plek markeert met zijn afval.

TheWalk5 TheWalk6

Ach zolang ik maar door de plassen kan stampen, ben ik gelukkig en zie ik enkel de schoonheid van de jungle vlak achter mijn flat.

TheWalk7 TheWalk8

Na een uurtje lopen, wanneer ik bijna weer thuis ben, ontdek ik nog een geheim paadje onder de brug door, die even verderop weer onder dezelfde brug door terug leidt. Hier stuit ik op een beeld wat mij, met een grote grijns op mijn gezicht, laat weten dat ik me niet langer in de jungle bevind. Jep, ik ben weer in de stad!

TheWalk9