Goodbye Brummie :'(

Zo’n vijf jaar geleden werd ik het gelukkigste meisje ter wereld toen ik zomaar plotseling ineens verliefd werd…en wel op een wit camper busje.
Ik had een zoekwekker gezet, die op het internet dagelijks allerlei tweedehands pagina’s afstruint, naar dat wat jij aangeeft te zoeken. Puur omdat ik toen zo onrustig was dat ik niet wist waar ik wilde wonen en ik dacht dat ik dan maar een huis op wielen moest hebben. Bovendien wilde ik altijd al een oldtimer camper busje. Maar eigenlijk was ik helemaal niet zo serieus.
Toen ik dus een mail kreeg, dat de wekker stopgezet zou worden als ik nu niet op de link klikte, deed ik dat dus maar gewoon zonder bij na te denken…en toen zag ik de foto van Brum. Ik was meteen om. Het leuke gezellige verkooppraatje maakte dat ik direct reageerde. En ik bleek de eerste te zijn.
Omdat ik niemand durfde te vertellen dat ik een bod op een busje had gedaan, ben ik met een vriendin naar Katwijk aan Zee afgereisd, die net zo weinig verstand had van auto’s als ik. De bedoeling was dat ik daar ging kijken of ik ‘m wilde kopen, maar ik had ‘m al lang gekocht. Ik twijfelde niet! Mijn spaargeld voor mijn reis Amerika moest er aan geloven… en dat van die vriendin ook… (De helft van de bus is nog heel lang van haar geweest jah… geheimpje, wat ik tot nog toe nooit iemand verteld had…)
Helemaal hieperdepiep reed ik de bus bijna in de prak in m’n testritje en misten we de openingstijden, waardoor we de overschrijving en verzekering niet meer op tijd konden regelen.
Nou, de toenmalige eigenaar had toch een verjaardagsfeestje en er zouden wel meer mensen blijven slapen… dus moest ik dat ook maar doen. Ik heb een geweldige avond gehad! En kan me nog iets herinneren over pizza en ansjovis, wat ik heel raar vond op een vegetarische pizza… Gejanne…ansjovis is geen vis… Ow ja… was ook zo… (Zal ik me nu dus nooit weer in vergissen! )
De volgende dag vertrokken we als de aller aller gelukkigste mensen op deze aardkloot… Ik had mijn hart gevolgd en een oldtimer camperbusje gekocht!!!
Het was hartje winter en de verwarming deed het niet, dus we bestierven het van de kou…maar dat kon mijn geluk niet drukken…

GoodbyeBrum5

GoobbyeBrum4

 

Ik doopte de bus Elvis, maar door het heerlijke brommende geluidje wat er uit ‘m kwam, werd het al snel ‘Brum Brum Elvis’.
Op een verjaardagsfeestje waar ik iedereen uitnodigde met de boodschap ‘De barbecue en de kwasten staan klaar, en trek niet je beste kloffie an’, hebben al mijn vrienden en familieleden Brum beschilderd. Zelfs mijn oma deed mee. En twee jongetjes die toevallig langs kwamen en het ook wel interessant vonden, hebben een holbewoner met laser-ogen op mijn bus geschilderd. Mensen die bij Astron (radio-sterrenwacht) werkten hebben zelfs een of ander sterrenstelsel op m’n dak geschilderd…

GoodbyeBrum7

Samen hebben we van alles beleefd… Leuke… en minder leuke zaken…

GoodbyeBrum8
Ik heb mijn best gedaan Brum gelukkig te maken en zich gezond te laten voelen, maar toch bleek dat ik, ook met de hulp die ik kreeg, niet voldoende in huis had om dit te realiseren.
Ondertussen werd ik zelf ook niet langer gelukkig meer van hem… Dus hebben we besloten na vijf jaar vreugde te verdriet te delen, toch uit elkaar te gaan…

Brum stond tijdelijk bij een boertje ergens in een gehucht in Groningen. Maar Brum ging naar de geweldigste man van de Estafetteclub in Dalfsen. Ik moest 'm daar alleen nog even heen brengen.  Auto ambulance gehuurd. Een geweldige oom die wel wilde helpen en off we go... althans... dat dachten we.  Gelukkig was het boertje heel handig... en hielp ons de bus op de aanhanger te krijgen...  whahahahahahahah

Brum stond tijdelijk bij een boertje ergens in een gehucht in Groningen. Maar Brum ging naar de geweldigste man van de Estafetteclub in Dalfsen. Ik moest ‘m daar alleen nog even heen brengen.
Auto ambulance gehuurd. Een geweldige oom die wel wilde helpen en off we go… althans… dat dachten we.
Gelukkig was het boertje heel handig… en hielp ons de bus op de aanhanger te krijgen…
whahahahahahahah

 

Brum is aangekomen bij Jan...de man die heeeeeeel veel voor mij en Brum betekend heeft... Bedankt Jan!!!

Brum is aangekomen bij Jan…de man die heeeeeeel veel voor mij en Brum betekend heeft… Bedankt Jan!!!

Yes this is very very sad... I'll miss you babe!

Yes this is very very sad… I’ll miss you babe!

Ondertussen heeft Brum officieel een nieuwe levenspartner. Whoop whoop! Hij wordt weer goed verzorgd!