Mediteren…als je Gejanne heet…

’s Avonds voor het slapen gaan gaat ik even een geleide meditatie doen – zo eentje speciaal gemaakt voor kinderen, met van die mooie sprookjes visualisaasies, die je gedachten een beetje in banen leidt, gevonden op het internet – om rustig te worden… netjes volgt ik alle instructies op, adem in en uit, heul diep, ontspan m’n hele lijf, en als de mevrouw zegt dat ik me voor moet stellen dat ik in een bos sta, kost dat ook geen enkele moeite… Ik sta onmiddellijk in een bos, voel en hoor de wind door de boompjes ruizen, zie de vogeltjes en vlindertjes vliegen en reetjes en andere diertjes door de struiken bewegen. Trots op mijn geweldige inlevings- en visualisaasievermogen, luister ik aandachtig naar de rustgevende stem en het engelengeluid op de achtergrond. “In de verte, tussen de bomen door zie je een kasteel…” Ja hoor ik zie ‘m! Binnen een halve seconde een zeer mooi kasteel ontworpen, al zegt ik het zelf. “Dan ontdek je een pad dat naar het kasteel leidt…” Ik zie een heerlijk hobbelig zandpad die met allerlei bochten op en neer glooit. Van de mevrouw moest ik het pad op gaan en het volgen naar het kasteel.
Terwijl ik de tijd krijg om het zand onder mijn voeten te voelen en de zonnestralen door het bladerdek in allerlei kleuren op de grond te zien spelen, zit ik ineens weer op de crossmotor en race ik hobbel op en hobbel af met veel herrie en bombarie. Terwijl ik de eerste keer door de lucht vlieg zie ik in de verte het kasteel. bij de tweede sprong doe ik nog een mooie tilt, die ik die middag in het racespel niet voor mekaar kreeg, maar mijn tegenspeler wel… Ongeveer tien minuten later, heb ik geweldig geraced, ben ik mijn kasteel al lang weer kwijt, hebben de motorcrossgeluiden de stem van de vrouw en haar engelenmuziek op de achtergrond overschreeuwd, is de meditatie ineens afgelopen en ben ik vol adrenaline klaarwakker…

Hmz…misschien toch niet zo heel erg geweldig, dat geweldige inlevings- en visualisaasievermogen…

Zo zag het pad er ongeveer uit toen ik er op stapte...

Zo zag het pad er ongeveer uit toen ik er op stapte…

Zo zag het er ongeveer uit...

Maar twee seconden later zag het er ongeveer zo uit…

Terwijl ik dacht dat ik er onder dat motorpak ongeveer zo uit zag, net als in die reclame vroeger waar die motorrijder aan kwam rijden en toen de helm af ging er ineens een bloedmooie vrouw  met lang golvend blond haar onder weg kwam, en alle tongen van de omstaande kerels op de straat vielen...

Terwijl ik dacht dat ik er onder dat motorpak ongeveer zo uit zag, net als in die reclame vroeger waar die motorrijder aan kwam rijden en toen de helm af ging er ineens een bloedmooie vrouw met lang golvend blond haar onder weg kwam, en alle tongen van de omstaande kerels op de straat vielen…