Een Floyd kan de was doen…

Zojuist heb ik ontdekt dan Floyd toch een hele behulpzame hond is.
Omdat ik zijn ‘sumo’ nog niet klaar gemaakt had (zo’n bal-achtig ding waar je snacks in stopt, die de hond er uit moet zien te krijgen, en waarvan Martin Gaus me in z’n filmpje garandeerde dat mijn hond er minstens twintig minuten zoet mee zou zijn, maar waar Floyd natuurlijk weer zijn eigen creativiteit op los liet – gewoon dat ding door de kamer smijten, dan vallen die brokjes er vanzelf uit – waardoor hij er binnen vijf minuten klaar mee is), besloot Floyd zelf een zinvolle invulling te geven aan zijn kostbare tijd. En dat deed hij door  het ontwikkelen van een methode waarbij hij mij kan helpen bij het ophangen van de was;

De eerste stap is het wasgoed wat netjes op een bultje op de stoel ligt, zorgvuldig verspreiden door de kamer. Zo droogt het immers sneller dan wanneer het op zo’n hoop ligt.
Stap twee is het hanteren van de wasknijpers. Het is heel belangrijk deze actie uit te voeren op de momenten dat Gejanne net de andere kant op kijkt, om zo de nodige verwarring te veroorzaken. Want als zij niet ziet dat jij de wasknijper die ze net heeft opgehangen voorzichtig weer van de lijn haalt, zal ze denken dat ze zelf een beetje in de war raakt, als ze voor de derde keer met een ‘ben ik nou gek?!’-kreet een nieuwe wasknijper op haar kussensloop zet.

Misschien moet ik Floyd straks maar even laten helpen wanneer ik de was weer van de lijn haal…