FmBBE – day 3 – Open hart operatie

Nog steeds weten we niet goed wat onze volgende stap is om Brum weer tot leven te wekken, maar aangezien ik een nieuwe motor gevonden heb, en Brum nu toch verder helemaal niets doet, besloten we een open hart operatie te starten.Ik mocht helemaal zelf de motor uit Brum halen. Whoop whoop! Mijn opleiding Daisy Duke te worden, zou nu toch echt starten!
Volle goede moed, gewapend met moersleutels, rikrak, hamer en schroevendraaiers, stapte ik Brum in terwijl ik mijn mantra inzette; ‘Lefty loosy, righty thighty.’ Die ongeveer meteen stil hield op het moment dat ik de motorkap los draaide…

"Kijk Gejanne, dit is de motor. Ga jij die maar uit ekaar halen."

“Kijk Gejanne, dit is de motor. Ga jij die maar uit ekaar halen.”

Nou daar zit je dan, met je kop boven de motor. Na enige tijd met grote vraagtekens boven m'n hoofd met behulp van een lamp naar die motor gekeken te hebben en helemaal verkleumd te zijn, trof Albert mij ongeveer zo aan... Ik voelde me nog lang geen Daisy Duke... =(Het kopje thee voor de troost was wel heel fijn, maare...it's not getting this engine fixed... Help!!!

Nou daar zit je dan, met je kop boven de motor. Na enige tijd met grote vraagtekens boven m’n hoofd met behulp van een lamp naar die motor gekeken te hebben en helemaal verkleumd te zijn, trof Albert mij ongeveer zo aan… Ik voelde me nog lang geen Daisy Duke… =(
Het kopje thee voor de troost was wel heel fijn, maare…it’s not getting this engine fixed… Help!!!

Ziet er uit als nieuw dat motortje! Vinnunie?! =D

Ziet er uit als nieuw dat motortje! Vinnunie?! =D

Eerst labelen en dan kabels en slangen en buizen los halen... oke oke!

Eerst labelen en dan kabels en slangen en buizen los halen… oke oke!

Ik zal eerlijk zijn… Ik geloof niet dat ik ooit een goeie Daisy Duke zal worden.
Daisy Duke ziet er namelijk behalve ubersexy ook altijd vrolijk uit, zonder beschadigingen en het klussen aan zo’n auto lijkt haar heel makkelijk en soepeltjes af te gaan.
Dat ik middels een of andere salto de auto uit rol en toch nog op mijn voetjes terecht kom, is natuurlijk hartstikke knap, maar het maakt me eerder een Bassie en Adriaan ineen dan een Daisy Duke.
En omdat de motor ingebouwd zit tussen de bestuurders- en de meerijders stoel, is heb je niet zo veel ruimte om alles te overzien en vooral om overal bij te kunnen. Natuurlijk heeft Daisy niet zulke motors om aan te klussen en heeft ze daarom nooit wondjes en blauwe plekken… maar ik… ik heb naast duizend blauwe plekken en wondjes op mijn hele lichaam, zowaar mijn pols gekneusd door het sleutelen! Jawel mijn pols gekneusd! Wat een kneus! I knoooowww!! I admit…
Hoe? Ow… nou… ja kijk als die bouten dan zo verschrikkelijk vast zitten, ga je zo hangen aan die bouten… en dan ineens floept die bout los en schieten mijn handen heel hard ergens tegen een ander deel van de auto aan… en dat keer twintig levert je een leuke gekneusde pols op…! Simple as that =D
Mijn vrolijkheid werd ook nogal gedrukt door de kou. Wie heeft in vredesnaam bedacht dat het zo koud moest zijn in maart?! De altijd even vriendelijke Gejanne die je nooit hoort vloeken, heeft zich binnen een uur weten te transformeren in een mopperende, vloekende en tierende hulk… ahum… daar was ik nog minder trots op dan op mijn gekneusde pols.

Kijk! Als je de radiator er uit haalt, kun je ook nog eens ergens bij! En je kunt van binnenuit Albert zien, die buiten zit...hihi...

Kijk! Als je de radiator er uit haalt, kun je ook nog eens ergens bij! En je kunt van binnenuit Albert zien, die buiten zit… Komen we mooi op tijd mee…

Maar ik gaf niet op. Ik zou een hele stoere Daisy Duke worden en Brum ZAL weer leven! En ik verviel in m’n mantra terwijl ik onder de bus schoof om daar dingen los te draaien.
‘Lefty loosy, righty thighty, lefty loosy, righty thighty, lefty loosy, righty thighty…’
Anderhalf uur heb ik aan een bout zitten trekken, hameren, schreeuwen… De boel wilde niet los. Ik snapte er niets van! Toen dacht ik bij mezelf; “Als dat ding nou gewoon de andere kant op draaide zou het veel makkelijker zijn, dan kon ik er tenminste bij…”
……….
En toen werd het ineens heeeel stil in mij…
WELALLEJANUSKREMLINSGOMPUSPIEMOSTERDZAADNOGANTOE!!! Wat heb je in vredesnaam aan zo’n mantra, als je niet weet wat links en rechts is?! Ongeveer 3 minuten later was de bout los…zucht…

We lassen even een korte pauze in om te overdenken hoe we de motor uit Brum zouden krijgen. En dat ging heel fijn onder het genot van een optreden van Mr. Richard!

Tijd om  een korte pauze in te lassen. En dat ging heel fijn onder het genot van een optreden van Mr. Richard!

Nou de motor is los! En nu moet ie er nog uit... Maar hoe?! Dat ding zit helemaal ingebouwd. Hier het begin van een poging met een takel...

Nou de motor is ontkoppeld! En nu moet ie er nog uit… Maar hoe?! Dat ding zit helemaal ingebouwd. Hier het begin van een poging met een takel…

Holy UGH!!! Dat ding zit heulemaal klem...

Holy UGH!!! Dat ding zit heulemaal klem…

Maar kijk nou toch...! Na uren wrikken en uiteindelijk Brum te liften, kregen we de motor via de onderkant uit Brum. Wat een hoopje ellende zo...

Maar kijk nou toch…! Na uren wrikken, schelden, vloeken en schreeuwen en uiteindelijk Brum te liften, kregen we de motor via de onderkant uit Brum. Wat ziet dit er uit als een hoopje ellende zo… Brum zonder hart…

Dus nu heb ik een stuk blik met vier wielen en een een stuur… er is geen Brum Brum Elvis meer over…

Mijn god… waar ben ik aan begonnen?!