Gossallebaminasisakkerloot…heb ik dat…

Gossallebaminasisakkerloot…heb ik dat…
Ben ik aan het lezen in mijn favoriete boekenserie ooit…ben ik zo bang geworden dak nie meer durf te slapen…!
Eerst sloeg ik de bladzijde om en gooide ik van schrik bijna m’n boek weg, toen daar ineens de Gloamglozer (de Schemergluiperd in de nederlandse vertaling) me op stond te wachten en me recht in m’n ogen keek.

image

Toen vloog ik bijna van de bank toen ik plastic op t balkon zag bewegen, denkend dat daar de Gloamglozer stond.
En mij is alles uitgelegd, dat dat het allernaarste wezen is, dat je je maar voor kunt stellen, dat hij geen fysieke kracht heeft, maar middels manipulatie en angst mensen gek maakt en dat hij alle gedaantes aanneemt die hij maar wil. Maar Quint weet van niets en die zit alleen met die Gloamglozer in een of andere tombe vast. En nu ben IK telkens opnieuw Quint, die opkijkt en ineens zichzelf recht in de ogen kijkt en zijn eigen stem hele nare enge dingen hoort zeggen.
Griebels!!!

En ’t is notavoete een kinderboek!