Een leeg balkon, maakt dat de duiven niet meer kom (en)

Dus…omdat de duiven mijn balkon ruïneren en maar niet weg willen gaan, heb ik besloten het HELE balkon leeg te halen. Zo hebben ze geen stoelen of bloempotten om lekker achter of onder te kunnen schuilen. En met de wind van deze tijd, zou dat nog wel eens mijn oplossing kunnen zijn.
Nou moest al die rommel dus ergens mijn huis in, en dat was heus niet leuk, maar toch…uiteindelijk bekeek ik triomfantelijk met een ‘zo-dat-zal-ze-leren-nu-hebben-ze-lekker-geen-plek-meer-om-te-schuilen-blik’ mijn lege balkonnetje, dat mij naar de overwinning zou brengen.

NOU!!! Wil je wel geloven dat ik vervolgens ’s avonds mijn werkkamer in kom en ik daar iets vreemds op mijn kozijn zie zitten maffen… Een duif! Ik heb verdorie dat hele balkon opgeruimd, al die teringzooi mijn huis in gesleept! Er is niets, maar dan ook niets waar dat beest kan schuilen! Gaat ie serieus op een richeltje kozijn van ongeveer drie centimeter diep zitten! Daar kun je helemaal niet lekker op zitten slapen stom beest!Dus ik ren woest naar dat raam, geef er een paar klappen op (bijna tegen z’n kop dus, maar dan met een raam er tussen), zo hard dat ik er een zere hand van heb, maar meneer of mevrouw duif wappert een keer met z’n of haar vleugel… en blijft vervolgens prinsheerlijk zitten…
(En m’n raam en kozijn lekker vol schijten…)

Aargh!!! Hoe kom ik van die beesten af?!!!!!
Stomme duiven…